לא נשכח: מרכז מבקרים לזכר גירוש גוש קטיף נפתח בניצן

    שלמה בן יוסף No Comments on לא נשכח: מרכז מבקרים לזכר גירוש גוש קטיף נפתח בניצן
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שש שנים עברו מאז שחוקקה הכנסת את חוק מורשת גוש קטיף וצפון השומרון, אשר מכוח חוק זה הוקם מרכז קטיף, להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון אשר בניצן. אתמול נערך טקס קביעת מזוזה במרכז המבקרים החדש במקום שנפתח רק לאחרונה.

    את טקס קביעת המזוזה ערך הרב יגאל קמינצקי שהיה הרב האזורי של גוש קטיף. עוד השתתפו באירוע ארבעת ראשי מועצה אזורית חוף עזה לשעבר – ראובן רוזנבלט, צבי הנדל, אהרל'ה צור ואבנר שמעוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון , הרב יעקב אביטן הרב האזורי של חוף אשקלון, הרב גבי קדוש רב המושב גני טל לשעבר, יו"ר וועד מתיישבי גוש קטיף אליעזר אוירבך, יו"ר המועצה הציבורית שלמה קוסטינר וסגניתו פרופ' מרים ביליג, ראשי הקהילות של היישובים המתחדשים, אחיה ואסתי גריזים מעצבות המרכז החדש ואורחים נוספים.

    במרכז המבקרים החדש בניצן אפשר לקיים סיור חוויתי הכולל צפייה בסרטים ייחודיים ובמיצגים אמנותיים פרי עבודתם של תושבי גוש קטיף. במרכז מתקיימים סיורים המודרכים ע"י אנשי גוש קטיף. הסיור כולל צפייה בסרטים ובמיצגים ויוצר מפגש אותנטי עם סיפור אנושי וציוני של בניה שבר וצמיחה. המרכז החדש בניצן מפגיש את המבקרים עם סיפור גוש קטיף החל מהקמתו והתפתחותו דרך תוכנית ההתנתקות וכאב העקירה, ועד לאתגרי הצמיחה מחדש.

    מסלול הביקור במרכז קטיף מתפרש על פני 6 מרחבים המשלבים סרטונים, ארט וידאו, תערוכת צילומים ומיצבים היוצרים חוויה ייחודית ומרגשת. הסיורים נערכים בעברית ובאנגלית ומועברים ע"י מדריכים מתושבי גוש קטיף. ניתן להוסיף לביקור סיור במשק חקלאי מתקדם ותצפית מנתיב העשרה על צפון גוש קטיף.

    מוכי בטר, מנכ"ל מרכז קטיף: "לאחר עבודה קשה ומחשבה מרובה נפתח מרכז המבקרים החדש. המרכז מהווה מוקד לשימור הזיכרון וההמשכיות של מורשת גוש קטיף וצפון השומרון כדי שחלק היסטורי זה של עם ישראל לא ישכח. אנו מזמינים את הציבור להגיע ולבקר במרכז קטיף בימי חול המועד הקרבים ובמהלך השנה כולה".



    0 תגובות